Αγαπητές και αγαπητοί φίλοι
Όπως έχουμε υποσχεθεί διατηρούμε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας ώστε τα ΜΜΕ της πόλης να παραμένουν η ζωντανή επικοινωνία του ΟΑΣΘ με τους πολίτες της πόλης.
Από την τετράμηνη παρουσία μας στην Διοίκηση του ΟΑΣΘ αλλά και από όσα θα σας εκθέσουμε παρακάτω γίνεται φανερό ότι στο πεδίο της διαχείρισης των αστικών Συγκοινωνιών αντιπαρατίθενται δύο διαφορετικές αντιλήψεις και πρακτικές
Η μία που πρότασσε το επιχειρηματικό κέρδος ως την βασική παράμετρο της λειτουργίας και η άλλη που προτάσσει το κοινωνικό συμφέρον και θεωρεί τις αστικές συγκοινωνίες ως κοινωνικό αγαθό.
Η πρώτη οδήγησε σε πλήρες αδιέξοδο τον ΟΑΣΘ και η δεύτερη επιχειρεί αρχικά να τον αναστηλώσει και στην συνέχεια να τον εκσυγχρονίσει.
Η πρώτη δίωκε τους ανέργους στο όνομα μιας αντικοινωνικής κανονικότητας και η δεύτερη που σήμερα βιώνουμε απάλλαξε από το άγος της περιφρόνησης και της επικρεμάμενης τιμωρίας τους ανέργους.
Η πρώτη που στα χρόνια 2015,2016 και 2017 μοίρασε μερίσματα 36 εκατ. στους μετόχους και την ίδια στιγμή άφηνε απλήρωτο το ΙΚΑ και την Εφορία.
Η πρώτη που επιπλέον πήρεστην ίδια περίοδο 209,6 εκατ. από το κράτοςκαι είχε αφήσει τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές απλήρωτους και τις αποθήκες ανταλλακτικών άδειες.
Η δεύτερη σε ένα τετράμηνο πήρε 25,8 εκατ. από το κράτος και κατόρθωσε να εξοφλήσει τα καθυστερούμενα των εργαζομένων από την προηγούμενη περίοδο (13 εκατ.) , να καταβάλει όλες τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων και να αποκαταστήσει την κανονικότητα στην μισθοδοσία, δηλαδή οι εργαζόμενοι να πληρώνονται κανονικά στην ώρα τους.
Στην ίδια περίοδο κατόρθωσε να επαναφέρει ανταλλακτικά στις αποθήκες αποκαθιστώντας την απαιτούμενη επάρκεια σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Η πρώτη κρατούσε χωρίς την αναγκαία προληπτική συντήρηση τα λεωφορεία για διάστημα 3-5 χρόνια, με αποτέλεσμα ενώ δεν είναι πολύ παλιά να παρουσιάζουν πρόωρη γήρανση και πολλές ζημίες.
Η δεύτερη μέσα από τις ορατές και αόρατες δυσκολίες που επισημάναμε, σε κοινή συνάντηση με όλους τους αρχιτεχνίτες, προσπαθεί να επαναφέρει τον στόλο των λεωφορείων σε κανονική κατάσταση λειτουργίας.
Γνωρίζουμε ότι η Θεσσαλονίκη δεν απολαμβάνει τις συγκοινωνίες που της πρέπει. Μαζί με το τεχνικό δυναμικό, το οποίο έχει αποδεκατιστεί από ειδικευμένους τεχνίτες, μαζί με την διεύθυνση κίνησης, με συνεργασίεςμε άλλους ειδικευμένους φορείςόπως η ΕΛΒΟ και με τον ΟΣΕΘ, επιχειρούμε αφ’ ενός να ενισχύσουμε τον αριθμό και την αξιοπιστία των λεωφορείων και αφ’ ετέρου να επανασχεδιάσουμε τις γραμμές ώστε να ανταποκρίνονται στις καθημερινά διευρυνόμενες ανάγκες της πόλης.
Επιχειρούμε επίσης ένα οργανωτικό εκσυγχρονισμό, ώστε ο ΟΑΣΘ να μπει γρήγορα στην ψηφιακή εποχή και να εκπονήσει το αναγκαίο αναπτυξιακό του σχέδιο με νέες τεχνολογίες.
Τέλος στα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του τριμήνου τα οποία εξοικονόμησαν για το Δημόσιο έναντι των αντίστοιχων περιόδων 2015και 2016, (4,5 εκατ.) θα πρέπει να συνυπολογίσουμε τις οικονομίες κλίμακος που πέτυχαμε και που δημιουργούν για το τετράμηνο Αύγουστος -Νοέμβριος 2017, με βάση τα προσωρινά στοιχεία του Νοεμβρίου 2017, εξοικονόμηση για το δημόσιο της τάξεως των 8 εκατ. έναντι των αντιστοίχων του 2015 και 2016.
Αποδεικνύεται από το αποτέλεσμα ότι με λιτή και χρηστή διαχείριση μπορείς να καλύψεις τα διαφυγόντα έσοδα από την διευρυμένη κοινωνική πολιτική που οφείλουμε να ασκούμε ιδιαίτερα για τις ευπαθείς κατηγορίες των πολιτών.