«Ο Ν.4313/14 που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση και φέρει, μεταξύ άλλων, και την υπογραφή του νυν προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, μετακυλούσε τα κόστη της κακοδιαχείρισης του Ο.Α.Σ.Θ. στο Δημόσιο και τα επόμενα στους πολίτες».
Αυτό υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ. Στέλιος Παππάς στη Συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα (17 Μαΐου 2018) στα γραφεία του Οργανισμού.
«Είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε σήμερα στον κ.Μητσοτάκη. Είναι προφανές ότι στις επόμενες μέρες θα έχουμε μία ειδική συνάντηση για το επιχειρησιακό έργο. Πρέπει να σας πω ότι έχουμε συγκροτήσει δύο επιτροπές. Μία επιτροπή για να αποτιμήσει την κατάσταση των λεωφορείων την επιχειρησιακή και άλλη μία από άποψη οικονομική.
Σήμερα το πρωί μου ήρθε και η έκθεση από το γραφείο των Ορκωτών Ελεγκτών. Θα την παρουσιάσουμε και στο ΔΣ το απόγευμα και φυσικά και γι αυτό το θέμα, για το σύστημα δηλαδή της ιστορίας και πώς εξελίχθηκε το ζήτημα των λεωφορείων θα το κουβεντιάσουμε σε άλλη ειδική συνέντευξη Τύπου και μάλιστα η ιδέα μας είναι να γίνει στο μεγάλο αμαξοστάσιο για να δείτε τι ακριβώς σημαίνει ο Ο.Α.Σ.Θ. που έχουμε παραλάβει και τον οποίο είμαστε υποχρεωμένοι να θέσουμε σε κίνηση και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Αλλά έχουμε και άλλα θέματα, πάρα πολλά θέματα, που έχουν να κάνουν με τις διαχειριστικές ευθύνες και με τις πολιτικές ευθύνες. Σήμερα ουσιαστικά θα ασχοληθούμε με ένα από τα τέσσερα νομοθετήματα που έχουν παραβιάσει τη νομιμότητα. Αντιλαμβάνεστε ότι έχουμε πάρα πολλή δουλειά μπροστά μας. Και ο λόγος που σας έχουμε δώσει τον τόμο αυτόν τον μικρούλη είναι ακριβώς για να μπορούμε να κουβεντιάσουμε ερευνώντας τα ζητήματα σε βάθος και όχι στην επιφάνειά τους. Αυτή είναι η δική μας διάθεση.»
Όπως σημείωσε ο Στέλιος Παππάς, η προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού ζητούσε, και αυτό θεσμοθετήθηκε με το Ν.4313.14, 150 εκ. ευρώ το χρόνο για τα έτη από το 2010 ως το 2014, για να μπορέσει να καλύψει το κόστος λειτουργίας. «Εμείς αυτό το κόστος το μειώσαμε στα 70 εκ. ευρώ και μάλιστα, χωρίς να αυξήσουμε την τιμή του κομίστρου και πληρώνοντας τους εργαζόμενους κανονικά. Στις ημερομηνίες που έχουν προβλεφθεί από το νόμο», υπογράμμισε ο Στέλιος Παππάς.
Για την επιχειρησιακή ικανότητα του στόλου των λεωφορείων ο κ. Παππάς ανέφερε:
«Το σημαντικότερο όμως είναι ότι και η επιχειρησιακή δυνατότητα του στόλου μας ήταν σε κακά χάλια. Από την οικονομική συμφωνία, δεν έπρεπε να υπάρχει απόκλιση από τα προγραμματισθέντα λεωφορεία, μεγαλύτερη του 5%. Το 2014, το 1015 και το 2016 αυτή η απόκλιση ήταν της τάξης του 26%. Αυτό και μόνο το στοιχείο ήταν προϋπόθεση ικανή για να ακυρώσει την οικονομική σύμβαση με το Δημόσιο. Ήταν όρος δηλαδή για να υπάρξει η σύμβαση. Κι αυτόν τον όρο τον παραβίαζαν. Αντί λοιπόν να λύσουν το πρόβλημα, αρχίζουν να μετακυλούν τα κόστη στην επόμενη κυβέρνηση για το προηγούμενο διάστημα, και στους πολίτες για το επόμενο».
Επίσης έκανε λόγο για «σημείο μηδέν» πριν την παρέμβαση της κυβέρνησης. Όπως τόνισε:
«Αυτή η κατάσταση έχει πια επιβεβαιώσει ότι ο Αύγουστος του 2017, ήταν το σημείο μηδέν για τον Ο.Α.Σ.Θ. . Και οι πολίτες μπορεί να μην το καταλαβαίνουν, αλλά τα δημόσια πρόσωπα, τα οποία έχουν ευθύνη γι αυτή την κατάσταση, δεν μπορεί να μην το καταλαβαίνουν. Και κυρίως, δεν μπορεί να εγκαλούν τους άλλους για τις δικές τους ευθύνες. Διότι το 2017 που έγινε ο νόμος 4482 και αποϊδιωτικοποιήθηκε ο Ο.Α.Σ.Θ. – τι είδους ιδιωτική επιχείρηση ήταν όταν όλα τα λεφτά, ακόμα και τα κέρδη τους, τα πλήρωνε το Δημόσιο; - ο Ο.Α.Σ.Θ. πήγαινε για κλείσιμο. Η πόλη θα ήταν χωρίς συγκοινωνίες και θα υπήρχαν 2.300 εργαζόμενοι στο δρόμο. Αυτή είναι η κατάσταση. Και όποιος θέλει να κάνει κριτική στη σημερινή διοίκηση, θα πρέπει να ξεκινάει απ’ αυτό. Γιατί αλλιώς, θα παίρνει απάντηση».
Ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ. επισήμανε ότι η διαχειριστική επάρκεια που εξασφάλισε η παρούσα διοίκηση δίνει τη δυνατότητα συνεργασίας με την ΕΛΒΟ για την ανάταξη των λεωφορείων. Μια συνεργασία που δείχνει ότι μας ενδιαφέρει να επανεκκινήσει μία σημαντική βιομηχανία. Η οποία αν εκκινήσει και ο στόχος μας αν επιτευχθεί, τα αποτελέσματα θα είναι πολλαπλώς ωφέλιμα για όλους.
Εμείς θέλουμε να παραδώσουμε τον Ο.Α.Σ.Θ. σε καλύτερη κατάσταση απ’ ό,τι τον παραλάβαμε. Δεν ήρθαμε να κάνουμε τουρισμό. Ήρθαμε να εξυγιάνουμε έναν οργανισμό και να κάνουμε εκκαθάριση. Η διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ. σήκωσε τα μανίκια.
Σε ερώτηση για το μέλλον του Ο.Α.Σ.Θ. , ο Στ.Παππάς απάντησε:
«Ξέρω πολύ καλά ότι διαχρονικά υπήρχε ένα κίνημα υπέρ των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών στην πόλη. Ο λαός της Θεσσαλονίκης ήθελε μία τομή στις συγκοινωνίες. Και υπήρχε ο νόμος που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση έναν μήνα πριν από τις εκλογές του 2015. Δηλαδή θα εφάρμοζαν αυτόν τον νόμο. Θα απομυζούσαν το Δημόσιο και θα φόρτωναν το κόστος της αύξησης του κομίστρου στους πολίτες. Αυτό ήθελε ο κ.Μητσοτάκης. Αυτό δεν πέρασε. Και όσο τουλάχιστον μπορούμε εμείς, δεν θα περάσει. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι, όσο μπορούμε περισσότερο, θα κάνουμε τις αστικές συγκοινωνίες δημόσιες, που σημαίνει ότι δεν είναι κρατικές, αλλά δημόσιες – δηλαδή θα μπαίνουν άλλοι δημόσιοι οργανισμοί, κυρίως η αυτοδιοίκηση, που έχουν ένα ενδιαφέρον – και βεβαίως είναι σαφές ότι, προκειμένου να κάνουμε έναν συνολικότερο σχεδιασμό χρειάζεται η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Κατ’ επανάληψη έχουμε καλέσει τους τοπικούς δημάρχους να συγκροτήσουν μία επιτροπή έτσι ώστε από κοινού να κάνουμε το σχεδιασμό.»