Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.), που επί 60 περίπου έτη (απ’ το 1957) εξυπηρετεί τους πολίτες και επισκέπτες του νομού Θεσσαλονίκης στο κοινωνικό αγαθό της κινητικότητας, την τελευταία περίοδο βρίσκεται ενώπιον σημαντικών οικονομικών και κατ’ επέκταση και λειτουργικών προβλημάτων. Για το λόγο αυτό και για την προσωρινή διακοπή των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες λόγω των κινητοποιήσεων των Εργαζόμενων, ζητάμε την κατανόηση και την συγγνώμη των πολιτών.
Έχουμε την εκτίμηση και την βεβαιότητα ότι, με ειλικρινή, τεκμηριωμένο και αποτελεσματικό διάλογο μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ, θα καταγραφούν και θα αντιμετωπιστούν τα αίτια που έχουν οδηγήσει τον Οργανισμό στα υφιστάμενα σημαντικά οικονομικά προβλήματα και επιπρόσθετα θα δημιουργηθούν οι αναγκαίες και ικανές προϋποθέσεις οριστικής διεξόδου απ’ τα αδιέξοδα και οριστικού καθορισμού των εκατέρωθεν οικονομικών και λοιπών υποχρεώσεων και δικαιωμάτων της επόμενης 6ετίας (αφού, ως έχει ανακοινωθεί απ’ τη Κυβέρνηση, το 2020 θα ολοκληρωθεί το ΜΕΤΡΟ και η υφιστάμενη οικονομική συμφωνία παραχώρησης των αστικών συγκοινωνιών στον ΟΑΣΘ ισχύει για 2 επιπλέον χρόνια – άρθρο πρώτο της από 11.1.2008 σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ που κυρώθηκε με το ν. 3652/2008), προς όφελος των εξυπηρετούμενων πολιτών, του Ελληνικού Δημοσίου και των Εργαζόμενων και δικαίωση της ιστορίας και προσφοράς του Ο.Α.Σ.Θ. στη 60ετή λειτουργία του.
Είναι ακριβείς οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστου Σπίρτζη, ότι το Ελληνικό Δημόσιο έχει καταβάλλει στις προβλεπόμενες προθεσμίες τις καθορισθείσες δόσεις αντισταθμιστικής καταβολής δια της από το 2014 ισχύουσας αριθμ. Αοικ. 45787/3551/5-8-2014 κοινής υπουργικής απόφασης.
Όμως είναι ακριβείς και οι δηλώσεις μας περί συσσωρευμένων οφειλών εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου προς τον Ο.Α.Σ.Θ., που προκλήθηκαν μετά την έκδοση και ισχύ της ως άνω ΚΥΑ, δεδομένου ότι στη διετία Οκτώβριος 2014 – Σεπτέμβριος 2016, έλαβαν χώρα οι εξής εξελίξεις που οφείλονται σε κυβερνητικές αποφάσεις και μόνο δια πράξεων του Ελληνικού Δημοσίου δύναται να αντιμετωπισθούν. Συγκεκριμένα:
Τα ως άνω και όσα προβλήματα ή θέματα αναδείχτηκαν κατά την περίοδο αυτή λόγων των απεργιακών κινητοποιήσεων των Εργαζόμενων, έχουμε την βεβαιότητα ότι θα αντιμετωπιστούν οριστικά, με τον διάλογο και την διαβούλευση που άμεσα θα ξεκινήσει δια της μικτής ομάδας εργασίας που θα λειτουργήσει στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και σε συνέχεια της αριθμ. 980/19.9.2016 επιστολής της Διευθύντριας του γραφείου του Υπουργού, περί ορισμού Εκπροσώπων του Ο.Α.Σ.Θ. (σε συνεργασία με τα στελέχη των συναρμόδιων Υπουργείων Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών), ως στην ως άνω επιστολή ορίζεται για «να συζητήσουν προβλήματα που έχουν προκύψει, με στόχο την επίτευξη μιας αποδεκτής λύσης και εκ μέρους του Ο.Α.Σ.Θ. και του Ελληνικού Δημοσίου».
Ο Ο.Α.Σ.Θ. εκτός της τεκμηρίωσης επί των ως άνω οικονομικών στοιχείων συσσωρευμένων οφειλών που θα υποβάλλει και θα παρουσιάσει ενώπιον της ως άνω μικτής Ομάδας Εργασίας, έχει επεξεργαστεί, κοστολογήσει, τεκμηριώσει και θα υποβάλλει ολοκληρωμένο και ρεαλιστικό σχέδιο οριστικής τακτοποίησης των εκατέρωθεν υποχρεώσεων και δικαιωμάτων, με στόχο την θεσμοθέτηση νέας τιμολογιακής πολιτικής από 1-1-2017 (πάλι μικρότερης απ’ την ισχύουσα σε Αθήνα και στα λοιπά ΚΤΕΛ της χώρας), με οριστικοποιημένη την αντισταθμιστική καταβολή σε κάθε χρήση και εφεξής ο ΟΑΣΘ θα είναι αποκλειστικά και απολύτως υπεύθυνος για τα έσοδά του και τις δαπάνες του, με αποτέλεσμα να μην χρειάζονται πλέον προσφυγές στο Διαιτητικό Δικαστήριο.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. γνωστοποίησε σήμερα στο γραφείο του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, τους εκπροσώπους του, με την παράκληση για άμεση έναρξη των συζητήσεων, προκειμένου (ως πρώτο μέλημα) να διευθετηθεί άμεσα το θέμα της καταβολής των δεδουλευμένων στους Εργαζόμενους, να ανασταλεί η επίσχεση εργασίας και να ξεκινήσει άμεσα η επανακυκλοφορία των λεωφορείων και η εξυπηρέτηση των πολιτών.