Τις προτεραιότητες του υπό εκκαθάριση Ο.Α.Σ.Θ. αλλά και τις διαχειριστικές και πολιτικές «αμαρτίες» του παρελθόντος παρουσίασε αναλυτικά ο πρόεδρος της νέας διοίκησης του Οργανισμού Στέλιος Παππάς στα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας.
Ο κ. Παππάς εξήγησε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ότι η βελτίωση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου μπορεί να επέλθει μέσω της χρηστής διοίκησης, την εξοικονόμηση πόρων και το διοικητικό εκσυγχρονισμό του Οργανισμού.
«Παραλάβαμε ένα καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας με αρνητικές πολιτικές παρεμβάσεις, σοβαρά διαχειριστικά προβλήματα καθώς και μεγάλες δυσλειτουργίες στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς κατά τη διάρκεια της ομιλίας του.
Παρουσιάζοντας στοιχεία προηγούμενων ετών μεταξύ άλλων ανέφερε ότι από το 1990 έως και το 2016 το Δημόσιο κατέβαλε στον Ο.Α.Σ.Θ. πάνω από 2 δις ευρώ την ίδια στιγμή που το επιχειρηματικό κέρδος παρέμενε σταθερό και σε κάποια έτη η απόδοση ξεπερνούσε ακόμη και το 700% επί του επενδυμένου κεφαλαίου!
«Πρέπει να γίνει αντιληπτό απ΄ όλους ότι ο ρόλος της διοίκησής μας είναι να κάνουμε εκκαθάριση εν λειτουργία. Η θητεία μας λήγει στις 3 -12 - 2019. Γι’ αυτό και δεν μπορούμε να κάνουμε διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων, ούτε μπορούμε να διακανονίσουμε τις βραχυπρόθεσμες απαιτήσεις που βαρύνουν τον ΟΑΣΘ. Βασικός μας στόχος είναι παραδώσουμε έναν υγιή φορέα που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του νέου συγκοινωνιακού σχεδιασμού για τη Θεσσαλονίκης» επισήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Παππάς.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού αναφέρθηκε στις νομοθετικές παρεμβάσεις προηγούμενων ετών με τις οποίες ουσιαστικά «νομιμοποιήθηκαν» οι διαχειριστικές παρατυπίες των προηγούμενων διοικήσεων σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι με το νόμο 4313/204 τακτοποιήθηκαν οι οικονομικές χρήσεις από το 2009 μέχρι και το 2014 ενώ προϋπολογίστηκαν οι δαπάνες, τα έσοδα και αντισταθμιστική καταβολή μέχρι και το 2017! Σημειώνεται ότι η κάθε χρήση έπρεπε οριστικοποιείται μέχρι τα τέλη του α’ εξαμήνου του επόμενου έτους.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς ο Ο.Α.Σ.Θ. επί σειρά ετών παραβίαζε το Εθνικό Λογιστικό Σχέδιο ενώ οι ισολογισμοί του δεν δίνονταν ποτέ στη δημοσιότητα.
Παρουσιάζοντας τα οικονομικά στοιχεία του πρώτου πενταμήνου από τη θητεία της νέας διοίκησης ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ. σημείωσε ότι το Δημόσιο «ελαφρύνθηκε» κατά περίπου 17 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 ενώ τόνισε ότι είναι βελτιωμένη και η κατάσταση στον τομέα των εσόδων.
Απαντώντας στα αιτήματα των στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για παρεμβάσεις με στόχο τη βελτίωση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ. υπογράμμισε ότι απαιτείται συνολικό και ενιαίος σχεδιασμός για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και όχι αποσπασματικές παρεμβάσεις προς εξυπηρέτηση μικροπολιτικών. «Δεν είναι υπόθεση μόνο ενός δήμου το σχέδιο για την αναδιάρθρωση των δρομολογίων» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού αναφέρθηκε στην κατάσταση του στόλου των λεωφορείων λέγοντας ότι "λεωφορεία που έπρεπε να κάνουν προληπτική συντήρηση κάθε 1,5 μήνα, έκαναν κάθε 3 έως 5 χρόνια" και επισήμανε ότι ήδη ξεκίνησε συνεργασία και με την ΕΛΒΟ για την επισκευή οχημάτων. Όπως σημείωσε ο κ. Παππάς «σοκαρίστηκε όταν διαπίστωσε την κατάσταση στην οποία είχαν περιέλθει λεωφορεία ηλικίας 10 έως 12 ετών» και έκανε λόγο για «φθορά δημόσιας περιουσίας». Ωστόσο ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη είναι ασφαλή.
Τέλος ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ. δεσμεύτηκε ότι το επόμενο τρίμηνο θα δοθούν στην κυκλοφορία επιπλέον 40 έως 50 λεωφορεία ώστε να βελτιωθεί το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο.
Στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας ήταν παρόντες ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Α.Σ.Θ. Σάββας Παναγιωτίδης, το μέλος του δ.σ. Φώτης Μπίμπασης και στελέχη του Οργανισμού.